Dinselleşme kuşatmasının en son ve en tehlikeli aşaması – Son Dakika Türkiye,Cumhuriyet’in Egesi Haberleri

0

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) açıkladığı yeni müfredat taslağına İzmir'den de tepki geldi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplanan Eğitim Senatosu üyeleri, “Hükümetin siyasi programına paralel olarak hazırlanan laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz” ve “Laik okulu savunuyoruz” yazılı pankartlar taşıdı. bilimsel demokrasi, cinsiyet eşitliği ve anadilde eğitim” diyerek, “Karanlığa teslim olmayacağız” ve “Gerici bir müfredat istemiyoruz” dedi. ”, “Anadilde laik bilim eğitimi”, “Çalışanların söz hakkı vardır ve karar verir”, “Okullarda imam istemiyoruz”, “Gerici eğitim istemiyoruz”.

Zeliha Danyeli, no.lu bölüm başkanı. Grup adına basın açıklamasını okuyan Eğitim Sendikası'ndan 2 kişi, “Mevcut iktidar çocuğa veya bireye nasıl yaklaşıyor, nasıl bir insan modeli yetiştirmek istiyor ve hangi özelliklere sahip” dedi. Yetiştirdiği bireylerin sahip olmasını istiyor, eğitim müfredatını da buna göre hazırlıyor. Müfredat değişikliklerinde laik ve bilimsel eğitim ikinci plana atılırken, tüm ders kitaplarında “milli ve manevi değerlerin” merkeze alındığı görülüyor. Taslak müfredatın başlığının “Türkiye Yüzyılının Eğitim Modeli” olarak belirlenmiş olması da bu kararlılığımızı teyit etmektedir. Milli Eğitim Bakanlığının ÇEDES ve benzeri proje ve protokoller aracılığıyla eğitim sistemi içerisinde faaliyet alanı açtığı Diyanet İşleri Başkanlığı'nın yanı sıra okullar, yurtlar, kurslar vb. aynı zamanda hükümetle ekonomik ve siyasi bağları olan dini vakıflar ve cemaatler tarafından da kuruluyorlar. İktidarın doğrudan desteğiyle tüm eğitim sistemini örümcek ağı gibi sardı. Müfredatlardaki yeni değişiklikler, başta okullar olmak üzere eğitim sisteminde dindarlığın kuşatılmasının en son ve en tehlikeli aşamasını oluşturmaktadır.

“REDDEDİYORUZ”

Milli Eğitim Bakanlığı'nın “yeni müfredat”ının “düşünmeyen, sorgulamayan, eleştirmeyen, karşı çıkmayan nesiller yetiştirmek” hedefiyle hazırlandığını söyleyen Danyeli, şöyle konuştu: “Eğitim Senatörü olarak Bireysel rejimin oluşturmaya çalıştığı toplum modelini esas alan, bir eğitim müfredatı olmaktan ziyade siyasi iktidarın siyasi ideolojik hedeflerini göz önünde bulunduran, laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz. Bireycilik, milliyetçilik, dindarlık, milli değerler ve rekabetle karışık bir dil kullanan, bilimsel, sanatsal, estetik açıdan yüzeysel ve büyük ölçüde dini kural ve referanslara dayanan, çocuklarımıza sunabileceği hiçbir şey olmayan “Eğitim müfredatı laik bir içeriğe sahip olmalı” Öğrencilerin hayatı bir bütün olarak anlamalarına yardımcı olmayı amaçlayan, çocukların ve gençlerin çok yönlü gelişimine hizmet edecek öğrenme deneyimlerini içeren bilimsel ve bilimsel bir eğitimdir” dedi./ İZMİR

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Antalya Haber Sunucu
meritking